

W grze nie padają żadne słowa, więc narracja jest głównie poprzez level design. Przemierzając kolejne poziomy tajemniczej Paszczy można powoli domyślać się jej celu i jest to nieprzyjemna realizacja. W tym nawiązująca do pewnych historycznych wydarzeń.
Świat przypomina ten widziany oczami dziecka,gdzie zwykła komoda jawi się niczym ośmiotysięcznik, ale całość znacząco wynaturzono. Przeciwnicy mają nienaturalne proporcje ciała, masy zwisającej skóry i cały czas przeraźliwie sapią,co miejscami tworzy bardzo niepokojące sekwencje.
Pod względem rozgrywki to platformer 3D z prostymi, acz przyjemnymi, zagadkami oraz, jak nazywają to autorzy, zabawą w chowanego. Przemykanie obok przeciwników to nie zwykłe skradanie się, a niejednokrotnie uciekanie w popłochu i desperackie próby znalezienia kryjówki.
Polecam sprawdzić również pakiet DLC, które nie tylko pomagają w zrozumieniu historii podstawki, ale też wprowadzają kilka ciekawych mechanik z zarządzaniem podwładnymi.